Cathie Woods

Catherine Duddy Woods staat bekend om haar toekomst gerichte investeringen. Catherine Woods heeft een investeringsfonds, Ark investment, met haar eigen producten; ETF’s. De producten van ARK Investments zijn erg innovatie gericht en bevatten veel aandelen als Tesla en Apple. Volgens Woods is deze manier van investeren een resultaat van haar opvoeding. Ze is opgevoed met een vader die in het Amerikaanse leger radars bediende. Haar vader stimuleerde Catherine in het leggen van verbinding tussen verschillende zaken. Een strategie die ze toepast in het beleggen; wat is de relatie tussen huidige mogelijkheden van een bedrijf en zijn toekomstige producten?

Wat kan je leren van Cathie Woods:

  • Vorm een toekomstbeeld bij een investering

  • Diversificeer binnen je visie

    Welk beeld heb jij bij de toekomst? En welke bedrijf speelt daarin een rol?

Vorm een toekomstbeeld

Catherine Woods staat bekend om haar toekomstvisie. Ze vormt een beeld van de ontwikkelingen in de maatschappij en kiest daar één of meerdere aandelen bij uit. Wij kijken daar hetzelfde naar; wanneer je een investering gaat doen moet je een beeld hebben waarom je investeert. Wat is jouw verhaal bij het aandeel? Ook Peter Lynch, waar we eerder al over spraken, heeft het hier vaker over. Door je een beeld te vormen bij toekomstige ontwikkelingen heb je ook een moment waarop je constateert dat je verhaal niet klopt, en dat is een mooi verkoopmoment. Zo houd je je investering leuk en relatief eenvoudig. 

Heb jij een verhaal bij al jouw aandelen? Wat is jouw beeld bij de toekomst van die aandelen?

Diversificatie binnen een sector

Wat Catherine Woods erg goed doet is een spreiding van haar risico binnen haar filosofie. Veel hedgefondsen denken ook dat de diversificatie van Catherine helemaal niet verstandig is. En dat ze teveel inzet op de ontwikkeling van de technologie van de huidige bekende bedrijven. Woods is van mening dat een bekend merk (als bijvoorbeeld Apple of Microsoft) een groot impact heeft op het vertrouwen wat er nodig is om een nieuw product succesvol te laten zijn. Een nieuw merk moet namelijk bouwen aan zijn reputatie en betrouwbaarheid waar dat bij reeds bekende merken al bestaand is.

Kortom, je diversificeert altijd in je portfolio en de balans mag ook niet kloppen, maar doe altijd onderzoek naar het aandeel waarop je inzet. Meer risico betekent ook meer winst als je de juiste keuze gemaakt hebt. 

Hoe hebben jullie je portefeuille gediversifieerd? 

Vorige
Vorige

Marcel Boekhoorn

Volgende
Volgende

Jordan Peterson